16 mars 2014

Ack om jag vore så ung

De senaste 32 timmarna har varit himla mysiga. 
Först var jag på Johansen High på någon körgrej (vilket ju aldrig är tråkigt) och sjöng och sånt där. Därefter bar det direkt av hem till Maja där vi åt middag och tittade på film tills sent på natten. 

Idag har vi firat Maja hela dagen eftersom det var hennes födelsedag. 17 långa år har hon levat och det ville hon förstår fira på sin favoritplats: Barnes and Noble.

Fast innan dess skulle hon ju skypea med familjen hemma i Tyskland förstås.

Och vi skulle göra oss i ordning med finklänningar och extra eyeliner.

På Barnes and Noble träffade vi Lucia (och Martine fast hon inte är med på bild.) Vi gick omkring där inne en stund (iförda partyhattar förstås) och lät Maja välja vilka böcker hon ville ha i födelsedagspresent. 

Sen satte vi oss ute i det fina vädret och drack Starbucks. Den fotade jag förstås eftersom att det är tydligen är obligatoriskt när man är en tonårstjej med mina hudfärg (?) (Eller kanske så gjorde jag det för att jag har en blogg att upprätthålla, we'll never know.)


 Grattis för 17!

På kvällen överraskade vi Maja med tacomiddag tillsammans med massa släkt och vänner till hennes värdfamilj. Kul och gott på samma gång. Kanonbra!

Nu ser jag däremot fram emot en god natts sömn. Jag som snart fyller 18 är lite för gammal för så mycket action på så kort tid.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar