14 februari 2014

Skolans bästa kvinnliga kulstötare.

Igår befann 35 stora, svettiga samt testosteronrika tonårspojkar i skolans viktrum. 35 stora, svettiga pojkar och så jag alltså. Lite mindre (i det flesta fall), lite testosteronfattigare och kanske lite mindre svettig också (var lite för intimidated för att ens röra mig typ.)

Ah yes, tracksäsongen har äntligen börjat och jag ska tillsammans med en bunt grabbiga grabbar lära mig att stöta kula och kasta diskus. Efter vår första träning (och en del sneda blickar på mig när jag inte kunde bänkpressa mer en bara stången), känner jag mig lite småsugen på att testa höjdhopp. Eller alltså, jag var ju det redan innan, men nu är jag det ännu mer.

Oh well. Man kan ju göra mer än en sak i friidrott. Enda tråkiga är att jag inte får hänga så mycket med mina springkompisar.


Smällar man får ta när man ska bli skolans bästa kvinnliga kulstötare (vi kan ju låtsas om att jag inte är den enda.) Imrgon ska jag nog i alla fall träna med hopparna.

Taco hej :)

1 kommentar: