14 november 2013

Swedish Pride

Hej Svejs.

Minns ni för några veckor sedan när jag sa att jag blev stolt över Sverige när vi läste Beowulf? Jag hoppas att ni gör det. Här är lite andra saker som får mitt blågula hjärta att klappa.


Svensk musik tjoho! Blir tårögd när jag hör Avicii på radio (fast inte riktigt). Beter mig dock lite som en stolt farmor och klappar händerna. "THAT'S MY GRANDCHILD!" 

Avicii är inte mitt barnbarn, men vi kommer ju från samma land så i princip. 


En klassiker. Känner mig konstigt hemma när jag kliver in i H&M butiken och samtidigt konstigt överlägsen för att "hahah ni alla vet ju knappt vad H:et och M:et står för! Det är HENNES OCH MAURITZ YOU DUMB AMERICANS and by the way IKEA is Swedish too. Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd. In your face."

'
Och så den förstås. Man får inte glömma Volvon. Ser bra ut på Kaliforniens gator.

För att summera det hela: Man blir kanske lite extra patriot av att vara borta så länge. Jag blir det i alla fall...


Taco hej :)

1 kommentar:

  1. I feel you.
    1987. The Final Countdown. Europe. Stadshuset på varenda amerikans TV. Svenskar! (and I'll take it one step further - Upplands Väsby!!)
    Stort. Stolthet. (gillar egentligen inte hårdrock...)
    Visst är det en cool känsla?

    /A

    SvaraRadera