25 oktober 2013

Sadie Hawkin's Dance in My Khaki Pants

The "homeliest gal in all them hills", she grew frantic waiting for suitors to come a-courtin'.

Det är beskrivningen av Sadie Hawkin, en kvinna som var så ful att ingen ville fria till henne och därmed själv behövde övertala en man att ta henne som sin fru. Hon har i sin tur givit namn åt den traditionella Sadie Hawkin's-dansen (där flickorna frågar pojkarna) som går avstapeln runt om i landet i novembertider.

Även här på Downey ska vi ha Sadie Hawkin's. För er som är nyfikna: Nej, jag har inte frågat någon och planerar inte att fråga någon heller. Jag vet inte ens om jag ska gå. Däremot tycker jag att det är fruktansvärt kul att titta på när folk frågar varandra, för det ska, till skillnad från i Sverige vårt ack så tråkiga land, göras med både pompa och med ståt.

Trodde inte att tjejerna fick fråga sina tjejkompisar, men de fick de tydligen. Häromdagen fick jag bevittna när Rylie frågade Cassandra med en ack så söt planch.



Hon sa ja.

Taco hej :)

1 kommentar: