29 oktober 2013

Den akademiska biten.

Nu är det såhär att jag fick lite frågor som jag tänkte besvara. Inte alla på en gång, man ska ju ta vara på det man har och spara dem till dagar då man inte har något att blogga om.

Idag har det varit en vanlig måndag och jag tänkte svara på hur det går för mig i skolan. En fråga jag tyckte passade rätt bra nu, eftersom jag precis fick hem mitt första report card.

Såhär såg mina betyg ut den första quartern:

U.S Government- B+
Choir 1- A+
English: A
Drama: A
Journalism 1, Yearbook: A

Algebra 1: A

Alltså kan vi dra slutsatsen att jag är ett underbarn och fruktansvärt intelligent.

Nja. Min personliga åsikt är att det är lättare att få bättre betyg här. Visserligen har jag alltid varit en sådan som har höga krav på mig själv, blev uppfostrad i en skola där standarden var ganska hög och pretationsnivån oftast låg på topp och så vidare, men enligt mig behövde jag anstränga mig mer hemma i Sverige än här.

Huvudsaken är att man gör sina läxor och uppgifter i tid. Det gör jag också, eftersom jag är mår fruktansvärt dåligt av att inte följa regler. Tycker inte att mina läxor har varit särskilt svåra än så länge. Det är mer "konstatera fakta" än "förklara utförligt och nyanserat", vilket är himla skönt, men kanske också leder till en sämre utbildning eftersom ungarna inte får lära sig att tänka så mycket själva.

Tycker betygssystemet kan vara lite crazy ibland. Det här med poäng och procent och gud vet vad. Jag vet inte riktigt hur bra det egentligen är, men jag hatade betygssystemet i Sverige också, så jag kan inte avgöra vilket som är bättre. Jag tänker inte så mycket här, gör mest bara och hoppas att det är bättre än ett C så att jag inte blir hemskickad.


Nu har jag pratat lite om den akademiska biten. Hoppas det var tillfredställande. Om ni undrar något mer får ni fråga.


Taco hej 

hälsningar från Sandra da plugghest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar