13 september 2013

September går för fort

Tjohej Vänner !

Idag har jag inga läxor, min träning slutade tidigt och jag har äntligen lite tid över. För att gå rakt på sak:
 Det här har hänt sedan sist:

Tisdag:

Vi hade volleybollmatch mot Ceres och jag åkte Amerikansk skolbuss för första gången i mitt liv. Det var väl inte jättespeciellt egentligen, buss som buss likosm, men jag kände mig ändå lite häftig där inne i bussen.

Vi vann vår match. Kanske var det för att vi stod i en cirkel och bad till Gud innan, kanske inte. Hur som helst tyckte jag att det var lite annorlunda. Det skulle ju aldrig ens komma på frågan i Sverige där religion inte alls är så pass stort hos så pass många. Här är det dock helt normalt.



Onsdag.

En bra dag. Vädret bidrog till det, eftersom det för en gång stull inte var så förbenat varmt (det blev förbenat varmt på eftermiddagen, men det spelar inte så stor roll.) Martine hade med sig Ahlgrens Bilar som hennes vänner hade skickat och hon bjöd så givmilt. Hallelujah!

Jag tog en hemlig promenad ut på Coffee road efter skolan eftersom jag hade två timmar på mig att göra ingenting. Jag får ju egentligen inte gå omkring själv ännu, men jag tror att shorts-incidenten har gjort mig till ett riktigt regelbrytarbarn.

Det var ju 9/11 också, så en stor del av dagens lektioner gick ut på att prata om 9/11 och innan vår match höll vi en tyst minut (fast det blev mer som en tyst fem sekunder.) Sorgligt det där.


Torsdag a.k.a. Idag

Ännu en bra dag. Smög omkring och var fett sneaky i skolan eftersom jag hade glömt mitt ID-kort som måste bäras runt halsen alltid. Lyckades hålla mig undan från Campus Supervisors hela dagen vilket jag i smyg är lite stolt över.
 Träningen var som sagt väldigt kort och jag sitter färdigduschad och mätt och belåten i min säng. Hunden har bajsat på mattan, men överlag så har jag det fruktansvärt skönt.

En bild från igår när våra freshem volleybollade.

Trevlig torsdag.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar