8 augusti 2013

Volleyboll minus Volleyboll

Idag har jag varit på volleybollträning utan att träna volleyboll över huvud taget. Än så länge har de bara "summer conditioning" och själva volleybollandet börjar inte förrän på måndag. 

Min nya karriär^

Vet inte ifall jag kommer få spela eller inte. Det är try-outs nästa vecka först och tills dess blir det kondition och styrka. Det var jobbigt med tanke på att jag inte tränat alls på kanske två veckor, förhoppningsvis blir det bättre snart. 

Dessutom blev jag påmind om hur kul jag tycker det är med lagsport. Trots att jag och Luci mest hamnade på vår egen kant och jag egentligen inte fick något vidare intryck av att deras laganda var tipptopp, så kändes det himla roligt. 

Annars åkte vi och köpte lite school supplies i sista minuten, för det gjorde vi aldrig i måndags och jaghåller på att packa min nya flamingoryggsäck (Hur cool?) full.


Jag kunde inte använda min blåa för den är helblå och det är mot skolans klädkod. Anledningen till att man inte får bära helblått eller helrött är inte på grund av något politiskt, som jag trodde från början, utan på grund av att rött och blått är de två största gängfärgerna här i Modesto och bär man någon av de riskerar man att bli nedslagen på toaletten.

Då ville jag hellre vara på den säkra sidan och vad jag vet finns det inget flamingogäng.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar