25 augusti 2013

Senior Sunrise/Donut Day

Fredag var en himla bra dag måste jag säga.



Vi var upp tidigt, tidigt för att åka till skolan och se solen gå upp. Detta fenomen kallas senior sunrise och det är tydligen tradition på Downey. Alla som var där var skittaggade och myste omkring inlindade i filtar och åt pop-tarts och donuts och drack kaffe som delades ut.


Det fotograferades en massa hit och dit. Jag var dock ett punghuvud som glömde min kamera och fick fota min lilla samsung som tar inte världens mest högkvilitativa bilder. Här är tre:




När solen nästan gått upp helt och hållet började folkmassan på fotbollsplanen skingras och folk åkte iväg i sina bilar för att äta frukost eller hem och sova en stund till innan  skolan började. Jag åkte med Alicia och några av hennes vänner för att köpa donuts. 
Det var alltså min andra donut för dagen, men inte den sista. Utöver de tre och en halv donuts jag åt på morgonen stoppade jag i mig två till senare under dagen. Min Yearbooklärare hade nämligen inte planerat något speciellt för vår lektion. Så  han bjöd på donuts. 

Andra saker som gjorde fredagen till en utmärkt dag:

  1. Dance-battle mellan två dudes under lunchen
  2. Jag fick byta min matte. Nu har jag hamnat i Algebra 1 med en massa freshies istället. Men det är bättre än Finite.
  3. Jag fick en ny vän som heter Ariels pappa, han är pilot och sa att någon dag kanske jag kan få följa med honom och Ariel i deras miniflygplan och se Kalifornien från ovan. (excuse me while I aslkjdhlksf)
  4. Vi tittade på Grease på kvällen.
Taco hej :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar