1 augusti 2013

Rund upp

Ändrade planer: Jag ska inte dansa vare dag i ett år. Jag ska skriva i årsboken ( . . . )

Idag har vi varit på round-up i skolan, sprungit runt och lämnat in lappar och formulär av olika slag till olika människor, tagit foton till våra ID-kort, fått våra scheman och tittat på en massa tjejer med lockat hår. (På riktigt though, det var förfärligt många som hande lockat sitt hår.)

Jag kan inte säga att schemat är som jag ville ha det. Detta på grund av att jag inte fick någon av de klasser jag hade överst på listan. Istället fick jag mitt fjärde- och sättehandsval plus en klass som jag inte ens hade kryssat i och än mindre vill gå.

Men jag antar att det är sånt som händer. Jag har fått höra en miljon gånger att allt inte kommer att bli som jag tänkt mig, men att det kommer bli minst lika bra ändå.


Jag tvivlar egentligen inte. Jag är rätt nöjd med de klasser jag fått och jag tror knappast att Journalism 3 Yearbook kommer vara något som förstör hela mitt år. Mitt enda dilemma är att jag inte fick dans (anledningen till detta är följande: Jag kände mig inte superpeppad på att ta någon efter skolan-sport. Jag vill väldigt gärna träna och röra på mig, men jag vill inte tävla. I och med att jag typ inte ens får lämna huset ensam är det rätt uteslutet att jag går ut och springer på egen hand och då kändes det som att dans var en perfekt utväg med dans. Jag får träna, men slipper pressen och nerverna i själva tävlingsmomentet.) 

Men det är som det är och det löser sig nog. Det gör det alltid.


Här är nästa grej jag blev missnöjd med idag, men det är inte hela världen. Jag vet redan att jg är fruktansvärt ofotogenisk, så jag hade väl inte väntat mig något annat.

Nu är det två veckor sedan jag landade här i Modesto, men just det tänkte jag prata mer om imorgon, för nu ska jag sova.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar