20 juli 2013

I just want to go stand in a refridgerator

De första tre dagarna i Kaliforninen har varit skitvarma, skitlånga och skitläskiga. Vi gör saker hela tiden (och med det menar jag vi åker runt till folks hus och äter hela tiden), temperaturerna är upp emot 40 grader och jag har aldrig i mitt liv varit så tacksam för air conditioning, vill helst stå i en kyl.

Allting är väldigt annorlunda och väldigt amerikanskt. Min jet-lag har varit förfärlig men den börjar avta.

Jag har hemlängtan, men jag tror att det kommer gå över (försöker minimalisera min använding av instagram och facebook så att jag inte ser vad ni där hemma håller på med.) 

Just nu hänger jag med los perros och bävar att gå ut genom dörren för idag skulle vara varmaste dagen hittills.


Taco hej :)





2 kommentarer:

  1. Stor omställning. Ny familj, ny säng, nya vänner och framförallt nytt klimat. Stay cool. Drick mycket. Kyl ner anklar och handleder. Använd keps.
    Facebook och Instagram ska hjälpa, inte stjälpa.
    Snart har du vant dig vid allt de nya.
    Lycka till!
    @ (kanelbullen)

    SvaraRadera
  2. Hej på're Sandra!
    Min syster, eller om du så vill, din kära farmor gav mig ett litet tips på en bloggsida....
    Suhne och jag önskar dig av hela vårt hjärta att du får en jättebra tid i USA med nya trevliga erfarenheter. Vi kommer att kika in här då och då och se vad du har för dig ;) och så hör vi nog av oss ibland också!
    Stor kram och många, många lyckönskningar/"gammelmoster" (eller vad blir det ;)??) Ingrid

    SvaraRadera