19 maj 2017

Tre dagar med Carlos och lite egentid på det!

Hej hörrni! Det är fredag och jag är äntligen ensam!!

Okej okej, jag har haft det jättebra den senaste veckan, men också varit i konstant sällskap av människor. Alltså från 00-24 varje dag med undantag för duschar och toalettbesök. Hujedamig! Trodde knappt jag skulle överleva. 

Andra delen av veckan (d.v.s måndag till torsdag) var ju sällskapet i form av grabben min som var på besök igen <3. Vi skulle ju ha landat ca samtidigt i Barcelona, men mitt plan var superförsenat så när vi klev ut i ankomsthallen stod han där och väntade. Ombytta roller?

I tisdags tog vi sovmorgon och sedan gick vi och åt lunch på Trópico! Deras nachos är bland det godaste jag vet i denna värld. Sedan promenerade vi omkring på stan och kikade i småbutiker, köpte glass och hängde på en gräsmatta. På kvällen var tanken att jag äntligen skulle få visa Carl Barcelonas bästa pizza, men vi kom ut så pass sent att kön redan hunnit bli dunderlång och eftersom våra kurrande magar krävde omedelbar näring sköt vi upp El Sortidor till onsdagen (vilket ni snart kommer förstå var ett mycket bra beslut). 



På onsdag morgon gick jag upp halv sju för att jag var tvungen att gå till skolan och färdigställa ett grupparbete. Sedan hängde jag i skolan till halv ett. Kom hem till en som fortfarande låg och sov och väckte med en frappe från Starbucks. Sedan var jag sugen på pommes, så vi gick och åt hamburgare, letade efter solglasögon, tog en drink på ett turistigt ställe och åt churros.



På kvällen gick vi som sagt till El Sortidor och där träffade vi mina klassisar! Ellen fyllde år, så pizzamiddag var självklart. Tur ändå att vi sparade pizzan till onsdagen så vi fick hänga med dem.



Igår var Carlos sista dag, det regnade och vi gick tillbaka till Trópico, för pannkakor och ännu mer nachos. Sedan gick vi hem och åt dumlechoklad och somnade en stund.



Nu ska jag ge mig själv så himla mycket egentid i helgen. Ska också försöka hänga lite med mina klassisar som jag inte hunnit träffa så mycket med alla besök och resor, men framför allt ska jag njuta av att kunna vara själv och försöka se delar av Barcelona jag vill se innan jag åker hem. Så kort tid kvar!!!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar