18 maj 2014

Exklusiva bilder från the Happiest Place On Earth.

Hejhejhej. Kom hem från Senior Trip runt nio igår morse och var så himla utamttad att jag inte kunde förmå mig att blogga förrän just nu. Det blir lätt så när man går upp vid midnatt, åker buss genom hela Kalifornien och sen vandrar runt på nöjesparker i 19 timmar nonstop.

Tog tyvärr inte så mycket bilder på Magic Mountain, men desto fler på Disneyland. Här är ett urval.

Såhär taggade var Lucia och Maja när vi väntade på lilltåget som skulle ta oss till parken.

Det första vi gjorde var att köpa Mimmi-öron. Det kändes viktigt att ha dem hela dagen för den ultimata Disneylandupplevelsen.

Vår första bergochdalbana var Matterhorn. Vi åkte faktiskt inte så mycket, det blev den och space Mountain x2. Älskarälskarälskar Space Mountain förresten.

Vi var lite småbesvikna att Pirates var stängd. It's a small World var också stängd. Luci hade typ taggat till att åka den hela året.

Till lunch delade vi på ett stort kalkonben. Har velat äta ett sådant sedan jag såg dem på Disney World förra julen. When you wish upon a star liksom.

Vi var bara inne på California adventures en jättekort stund. Tråkigt, men vi hade ju inte så jättemycket tid heller. 

I princip det enda vi gjorde där var att äta svingod glass. Den var jättestor och en riktig gåva från ovan i 40 graders värme.


Maja ville inte dela med sig. Så gott var det.

Obligatoriska bilden sparade jag till sist. Efter att vi tog den här spenderade vi en massa pengar, som sig bör, sen var Disneyportionen av Senior Trip över.

Taco hej :)

2 kommentarer:

  1. Vad menar du med att du älskar space mountain?

    SvaraRadera
  2. åh!!!!!!! jag önskar att jag fick vara där

    SvaraRadera