24 januari 2014

Hungerspelet

Idag när jag kom hem från träningen var jag brutalt hungrig. Hungrigare än någonsin. Och självklart eftersom jag var så hungrig hade vi ingen mat. Typ, en brödskiva men inget smör, ett ägg, flingor men ingen mjölk.

Jag bestämde mig tillslut för att äta de två sista våfflorna, som egentligen är vår frukostmat och lösa frågan om morgondagens frukost imorgon. Det var ju en rätt hållbar idé för tillfället, men sen blev det pannkaka av alltihop (notera att min humor är på topp trots allt jag fått utstå).

Ja, jag tog med mig våfflorna till min säng där jag hade tänkt åtnjuta dem i lugn och ro. Det var en fruktansvärd idé. För när jag satte mig ned bestämde sig en av mina våfflor för att träna simhopp och göra en perfekt pikvolt med  180 graders skruv ned på min kudde. Sirap överallt.

Jag bestämde mig för att ta hand om röran så fort jag ätit klart, men jag blev distaherad då duschstången rasade och Lucia kom rusande efter hjälp. Här begick jag dagens andra misstag: jag lämnade min tallrik på sängen.

Tror ni att det fanns någon våffla kvar när jag kom tillbaka? Svaret är ett självklart nej. Den hade hunden ätit upp.

Men nu har jag ätit lasagne och citronkaka, så jag är nöjd. Trodde att jag skulle börja gråta ett tag där.



Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar