27 januari 2014

Come on Eileen

Det är inte mycket som är som man tänkt sig, men det är också mycket som är det. Ibland har man sådana små guldögonblick då allt bara känns precis så som man har trott att det ska vara. Igår var en sådan kväll.



Winter Formal var redigt kul. Jag och Maja dansade och låtsades att vi var med i en High School-Film och åt frukt och det var bara fabulöst i allmänhet. Innan dansen åt vi på Denny's med Taylor (Majas värdsyster) och hennes kompisar och jag åt en exemplarisk himla bacon och avokado-burgare och drack milkshake för att det skulle vara så amerikanskt som möjligt.


Sen var det dans alltså. Jag och Maja bestämde oss för att vi skulle ha så kul vi bara kunde. Till den här låten dansade vi mer än något annat.



Som sagt är danskulturen lite annorlunda här. Musiken är mestadels hip-hop med varannat ord censurerat och sådan har jag inte alls koll på hur man rör sig till. Jag vet visserligen inte hur man dansar särskilt bra till något, jag hoppar mest, men man kan liskom inte hoppa till hip-hop (ja namnet är en bedrövlig missvisning.)



Och om det var någon som undrade hur jag såg ut kan jag med stor sorg meddela att jag inte har någon annan bild än denna.

Helt klart kul hade jag i alla fall. Och gissa vad? Nästa vecka är Homecoming Week 2.0. Så det betyder ännu mera kul!

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar