1 oktober 2013

Throw only positive pebbles into the pond!

Måndag och tillbaka till verkligheten. Ingen mer homecoming. Tillbaka till att klä sig som en normal person (eller som mig själv kanske). Ingen mer överdrivet hög nivå av skolanda eller folk som stressar över flottbyggen.

Var så extremtaggad hela förra veckan att återkomsten till den riktiga världen slog mig i ansiktet lite idag. Inget var kul och jag ville inte prata med någon, bara lägga mig under en filt och dricka te (vilket man fortfarande inte kan göra utan att svettas ihjäl.)

Jag tog mig igenom dagen ändå. Man ska väl komma ihåg att bara för att man är i ett annat land, är inte varje dag regnbågar och glitter och enhörningar. Jag är fortfarande sjutton år och har humörsvängningar och dagar då jag vaknar på fel sida, fast än jag verkligen försöker att stå emot sånt, både här och hemma.

Ska dela med mig av ett väldigt fint citat min engelskalärare (som btw är min favorit) alltid påminner oss om:

"Throw only positive pebbles into the pond." 

Vilket i stort sett betyder att man inte ska vara ett asshole som sprider negativ energi till alla i sin omgivning. Det tycker jag är ett bra motto.

 För mer värdefulla tips och livslektioner som denna: Fortsätt läsa utvandrarsandra.blogspot.se.





Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar