24 maj 2013

Första samtalet med familjen

Och så sitter man helt plötsligt och dricker drickyoghurt och väntar på att skypesignalen ska ringa från datorhögtalarna. Jag försöker skriva en lista på saker att säga till min nya värdsyster ifall det skulle behövas, men inte ens nu i förväg kan jag komma på bra samtalsämnen. Hon skulle ringa vid fem eller något senare än det. Klockan är nu exakt 16.53.

hjälphjälphjälphjälphjälp.

Åh vad jag är nervös fast åh vad jag är taggad. Jag håller på att spricka. 16.54.

Jag måste kolla att jag ser bra ut i webcameran.

Bra vinkel? bra ljus? 16.56.


Är typ hungrig. Men tänk om hon ringer och jag håller på att äta saker. "Hullo dss iss sndrw" 16.58...

Jag oroar mig i onödan. 

Shit jag har fortfarande inte skrivit den där listan med saker att säga.. 

17.00. Jag har kommit fram till en punkt på listan.


Eh, hur jävla svensk får man lov att vara? Jag kanske ska peta in ett "hur går bilen?" där också, bara för att öka på clichénivån lite till.

17.01. En annan vän loggade just in på skype. Tack Sarah för de två saltomortalerna i magen. 

Jag kan fortfarande inte komma på reservsamtalsämnen. Vi får improvisera helt enkelt. Vem behöver fusklappar? Det är ju rätt opersonligt när jag tänker efter.


hejdå fusklappen. 

OH SHIT MIN DATOR DOG! Men hon hade inte ringt när jag var borta så det är lugnt. 

Jag börjar känna mig lite lugnare nu. Det här blogginlägget har mest fått fortgå för att jag är nervös. När man inte har några vänner att prata med tillhands är datorn minst lika bra att prata med. Det är fakta. 17.14.

17.26: HON HAR LOGGAT IN.

IS IT HAPPENING NOW.  I AM NOT PREPARED. ASKLDJSLKA WHAT DO I DO? HJÄLP. 

HON RINGER HEJDÅ


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar