2 juni 2017

La nycklarna på skrivbordet

Imorse vaknade jag i Sant Antoni bredvid My. Nu sitter jag på prassliga hostellakan och längtar tillbaka till Gran Via, som jag flyttade ifrån i onsdags eftermiddag.

Det kändes så konstigt att stänga dörren och veta att nycklarna låg kvar där inne på skrivbordet där jag lämnat dem, även fast jag råkat göra det många gånger av misstag.

Nu ska jag visserligen sova där igen, spenderar nämligen tisdag natt (mim sista natt (!?!?) I Barboras rum. Men det känns så underligt att jag inte bor där längre. Att jag plockat ned det fonetiska alfabetet och kartorna från väggen, möblerat tillbaka till som det såg ut för fyra månader sedan, att det redan bor någon annan där. I mitt rum.

Dessutom känns det så jobbigt att bo på hostel igen. Att leva ur en resväska och inte ha 100 % koll på sina saker hela tiden. Att sju andra också ligger och snarkar i samma rum. Men det är ju som det är och mim sista vecka i Barcelona kommer inte bli bättre bara för att jag klagar och ojar mig. Det blir nog bra ändå.

I natt blir det ändå kanske inte så mycket sova på hostelet. Vi ska ha vår sista utgång på razzmatazz och planerar solippgångsdopp därefter.

Taco hej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar